Nieuws Oktober 2022

Penyabijeenkomst voelt als familiebezoek

Samen winnen of verliezen, na jaren van het organiseren van penyabijeenkomsten weten de bezoekers van het fanclub-evenement niet anders. De uiteenlopende resultaten van de blaugranas tegen de witten zijn door de jaren bijkans los komen te staan van het slagen van een penyabijeenkomst. Prachtige overwinningen of teleurstellende nederlagen, het allerbelangrijkste is toch het elkaar zien. Dat was bij de penyabijeenkomst van zondag de 17e oktober zeker het geval. Na de ellendige langdurige coronastop was dit de tweede keer dat de leden weer konden ontmoeten.

Het fanclubcircus sloeg zijn tent op aan de Krommedijk in Dordrecht. De plaatselijke FC was de gastheer van het normaliter halfjaarlijkse evenement. Gelukkig mochten we opnieuw vele oude bekenden begroeten. Het voelt inmiddels als familie, hetgeen het organiseren al de moeite waard maakt. Door de gunstige aanvangstijd van de klassieker mochten we toch best wat jeugdig elan verwelkomen. Prima voor de Kids-quiz en een gemêleerd gezelschap.

Over de wedstrijd van Xaxi & Co zullen we weinig woorden vuil maken, dat was ondermaats. Dan maar naar de traditionele loterij. Wat waren er weer een groot aantal prijzen te winnen. Klasse dat we dit elke keer weer voor elkaar krijgen. Gesigneerde shirtjes of trainingsjassen, het is er. Dank ook naar Rien van Doleweerd die namens het Johan Cruijff museum twee prachtig ingelijste foto’s ter beschikking stelde. Op naar de volgende penyabijeenkomst, vrijwel zeker bij NAC in Breda!