Nieuws Juli 2011

Piqué: “De uitdaging is om alle zes de titels te winnen”

Zondag was Gerard Piqué aanwezig in Sant Gium de Freixenet, waar het eenjarige bestaan van de penya die naar de Catalaanse centrale verdediger vernoemd is gevierd werd. De supportersclub, gevestigd in Sant Gium de Freixenet (La Segarra), het dorp van de ouders van Piqué, markeerde dit eenjarige bestaan met een galalunch en een klein voetbaltoernooitje van vijf tegen vijf. Piqué, samen met de Social Area Director, Pilar Guinovart en Ramon Termens, waren allen aanwezig bij het evenement, waarbij Piqué de prijzen uitreikte aan de toernooiwinnaars.

Piqué stond ook de media te woord en liet er geen gras over groeien dat hij zijn zinnen heeft gezet op een goed start van het seizoen. Pique: “Je moet je voorbereiden om een goed pre-seizoen neer te zetten en om in vorm te zijn voor de Spaanse Super Cup en de Europese Super Cup om het nieuwe seizoen goed te kunnen beginnen. We hebben de kans om opnieuw te strijden om zes titels, evenals het Europese kampioenschap komende zomer. Als we de Wereldbeker voor Clubs in de wacht zouden kunnen slepen, zou dat geweldig zijn voor Barça.”

De centrale verdediger verwoordde ook een boodschap van support voor de Argentijnse spelers bij Barça die zaterdagavond uit de Copa America gegooid werden: “Het is een grote klap voor hun, maar ze zullen zichzelf snel weer moeten oppakken en verder gaan.”

Piqué werd ook onvermijdelijk ondervraagd over de kansen die er bestaan dat Cesc Fabregas dit jaar bij Barça gezien wordt, waarna hij onthulde: “Ik weet nu goed wat de situatie is. We zien wel hoe het gaat, de zomer is lang. Op dit moment praten over Cesc heeft helemaal geen zin.”