Nieuws December 2018

Piqué droomt over toekomst

Gerard Piqué viert over een ruime maand zijn 32e verjaardag en de Spaans international zou als verdediger normaal gesproken nog wel een aantal jaar mee moeten kunnen. Het lijkt er echter op dat de stopper aan het einde van het aankomende seizoen een punt achter zijn loopbaan gaat zetten om zich te richten op een volgende uitdaging: het presidentschap van Fc Barcelona.

Mundo Deportivo weet vrijdagochtend namelijk te melden dat Piqué het plan heeft opgevat om zijn voetbalschoenen in 2020 aan de wilgen te hangen, om zo de tijd te krijgen om zich voor te bereiden op de clubverkiezingen van 2021.
De verdediger heeft zichzelf volgens de Spaanse sportkrant nooit gezien als een trainer of (technisch) directeur en zou nu vastbesloten zijn om over twee jaar een gooi te doen naar het voorzitterschap.

De zittende preses Josep Maria Bartomeu zou inmiddels al op de hoogte zijn van Piqué’s plannen en verwacht wordt dat de populaire verdediger een goede kans maakt. De 102-voudig international heeft daarnaast al in zijn hoofd hoe de nieuwe leiding van de club eruitziet: Piqué zou het duo Xavi, die net zijn benodigde papieren binnen heeft gehaald, en Andrés Iniesta als trainers aan willen stellen, terwijl Carles Puyol de nieuwe technisch directeur moet worden. Naast het terughalen van deze clubiconen denkt Piqué er verder naar verluidt over na om een naamsponsor te zoeken voor het Camp Nou, zodat de club een extra inkomstenstroom genereert. De routinier is daarnaast van plan om zich met Fc Barcelona in de tennissport te wagen.
De club heeft op dit moment al een basketbal- en handbaltak en Piqué zou daar nog een sport aan willen toevoegen.

Bron: voetbalzone.nl

foto: www.fcbarcelona.com