Nieuws Juli 2016

Presentatie Gomes vlekkeloos verlopen

André Gomes moet komend jaar een versterking worden voor in de breedte, die de onbetwiste basisspelers van Barcelona op het drukbezette middenveld kan gaan helpen. De Portugees komt over van Valencia en werd eerder deze week gepresenteerd door de clubleiding. Hij tekende op woensdagmiddag zijn contract, en sprak vervolgens met de aanwezige pers in het stadion. ''Ik ben er klaar voor om hard te werken en mezelf op te offeren voor het groepsbelang'', kon men optekenen uit de mond van de talentvolle Gomes.

''Ik heb de beste club uitgekozen, en het is een grote eer en een voorrecht om dit shirt te mogen dragen. Ik wil hier genieten en vele titels winnen.'' Gomes is de vierde zomerversterking voor FC Barcelona. Eerder keerde Denis Suárez terug bij Barça na een tijdje afwezigheid. Hij maakte veel indruk bij Villareal en verdiende een toptransfer.

De Franse verdedigers Digne en Umtiti werden aangetrokken, en zei kunnen samen met Mathieu een Franse muur vormen, waar Barcelona eerder met Eríc Abidal een Franse verdediger in de gelederen had. Gomes heeft zijn medische test zonder moeite doorlopen. Het is nog onbekend welk rugnummer de Portugees zal ontvangen, maar hij is in ieder geval klaar om zo snel mogelijk de groep te vergezellen in de voorbereiding op het nieuwe seizoen.