Nieuws Februari 2018

President Bartomeu vertelt

FC Barcelona President, Josep Maria Bartomeu, was voorafgaande aan het Champios League duel van Barça tegen Chelsea in Londen.

In een interview ontvouwde Mr. Bartomeu, hoe de club er nu voorstaat en wat de belangrijkste doelen voor de toekomst zijn.

"Het is voor ons heel belangrijk om dichter bij de mensen en zeker onze fans te staan. We hebben een kantoor in Hong Kong en New York en we hebben 39 scholen verdeeld over 5 continenten. Waarde interesseert de club niet, omdat de club nooit verkocht gaat worden. Dit is ook niet mogelijk omdat de eigenaren van de club de 145.000 socios zijn.

Onze sponsor Beko heeft de sponsordeal als laatste ook weer verlengd, de volgende stap zijn de naamrechten voor het stadion.”

“Espai Barça is een totale vernieuwing van het stadion, en dit betreft niet alleen het stadion, maar ook de omgeving rond het stadion. Het wordt steeds moeilijker om de spelersmarkt op te gaan en om de beste spelers aan de club te binden, ons doel is om jonge spelers op te leiden en onze manier van spelen te leren, zodat ze kunnen doorstromen naar het eerste elftal."

"We willen altijd mooi voetbal spelen, en op een unieke manier te trainen. Andrés Iniesta is een voorbeeld. We willen hem niet alleen als speler behouden voor Barça, maar als een legende. We hopen dat dit hetzelfde geldt voor Leo Messi. Hij heeft nog een 4 jarig contract, maar we denken dat het niet zijn laatste zal zijn."

Foto: www.fcbarcelona.com