Nieuws November 2018

PSV - FC Barcelona 1-2

Zonder de geblesseerden Suárez, Cillessen, Rafinha en Arthur trad FC Barcelona vanavond aan tegen PSV. Gisteren tijdens de laatste training haakte ook Samuel Umtiti af. Barça had zich al geplaatst voor de knock-outfase, PSV moest winnen wilden ze nog kans maken op verlenging van hun Europese avontuur. De fanclub was vandaag met ruim 100 leden vertegenwoordigd in het uitvak in het Philips Stadion. De wedstrijd stond onder leiding van Pavel Kralovec.

1e Helft:
In een uitverkocht PSV stadion gaat het in de eerste helft gelijk op. PSV treft via een prima aanval de paal maar verder gebeurt er niet zo heel veel. De eerste grote kans voor Barça noteren we pas in minuut 34. Coutinho vuurt af maar meer dan een corner wordt het niet. De corner levert wederom gevaar op voor PSV. Vidal en Messi zijn gevaarlijk met schoten maar niet doeltreffend. Vlak voor het rustsignaal komt Barça goed weg, een kopbal van de Jong raakt de lat en in de rebound treft Dumfries ook het houtwerk. Rust 0-0, PSV houdt stand tegen dit gehavende Barcelona.

2e Helft:
PSV moet winnen en die mentaliteit stralen ze ook uit, de Eindhovenaren zijn zeker niet de mindere van Barça. De Eindhovenaren creeëren een aantal goede kansen maar het is Messi die de score opent. Eigenlijk een onterechte tussenstand, 0-1. PSV moet nu komen en geeft ruimte achterin weg. Er zijn hierdoor wat gevaarlijke momenten in het strafschopgebied van PSV. Pique scoort op fraaie wijze de 0-2 via een vrije trap van Messi. Over geluk heeft Barça niet te klagen, PSV krijgt een aantal behoorlijke kansen maar benut ze niet. MEt nog 8 minuten te gaan scoort Luuk de Jong de 1-2 tegen de Catalanen. De Eindhovenaren gaan volle bak om een resultaat te halen uit deze wedstrijd, het wordt billen knijpen voor Barcelona. De complimenten zijn voor de Eindhovenaren maar de punten gaan mee het vliegtuig in naar Barcelona.

Opstelling PSV:
Zoet, Dumfries, Schwaab, Viergever, Angelino, Rosario, Hendrix ('70 Gutierrez), Pereiro ('70 Malen), Lozano, de Jong en Bergwijn ('79 Maxi).

Opstelling FC Barcelona:
Ter Stegen, Semedo, Piqué, Rakitić, Sergio, Coutinho ('69 Malcom), Messi, Dembélé, Lenglet, Vidal en Jordi Alba.

Foto: www.fcbarcelona.com