Nieuws November 2011

Rafinha verlengd tot 2014

Rafael Alcántara, beter bekend als Rafinha, zal maandag zijn contract verlengen bij FC Barcelona tot medio 2014. Dat heeft FC Barcelona bekend gemaakt op de website van de club. In de nieuwe verbintenis is een transferclausule van 12 miljoen euro opgenomen, geldig tot het seizoen 2012-13. Daarna, tot het seizoen 2013-14, geldt een bedrag van 30 miljoen euro.

De 18-jarige middenvelder is de jongere broer van Thiago Alcántara en hij maakte 9 november jl. zijn debuut in het eerste elftal tijdens de bekerwedstrijd met L'Hospitalet. Rafinha kwam, samen met zijn broer, zes seizoenen geleden naar FC Barcelona van Celta de Vigo.

De naam van Rafinha werd afgelopen week genoemd naar aanleiding van een 'uitgelekte' schaduwlijst van Real Madrid. Thiago Alcántara geeft aan dat zijn broer dolgelukkig is in het Camp Nou. “Mijn broer naar Real Madrid? Dat is iets wat absoluut niet in hem opkomt. Het is de media die hem van de een op de andere dag met Real Madrid in verband heeft gebracht. Ik weet zeker dat mijn broer het hier naar zijn zin heeft.”