Nieuws Augustus 2008

Reacties op Champions League

De reacties van de diverse FC Barcelona stafleden op de uitkomst van de loting is positief.
Txiki Beguiristain is vooral blij dat er wordt begonnen met een thuiswedstrijd en ook wordt geeindigd met een wedstrijd in Camp Nou. Dat de op papier sterkste tegenstander de eerste opponent is, is ook een pluspunt, want iedereen wil tenslotte een goede start maken in dit prestigieuze toernooi.

Tito Vilanova, de assistent van Guardiola, was wat gematigder in zijn eerste reactie. Natuurlijk waakt hij voor onderschatting, maar dat Barcelona niet in de zwaarste poule terecht was gekomen, moest hij wel toegeven. Het meest bevreesd is hij voor Shakhtar Donetsk uit Oekraine.

Bojan Krkic tenslotte reageerde professioneel. Op de dag na zijn 18e verjaardag uitte hij vooral de ambities van de club om voor alle prijzen die te halen zijn, zolang mogelijk in  de race te blijven. Wedstrijd voor wedstrijd spelen en respect voor iedere tegenstander. Dat moet de sleutel tot succes zijn.