Nieuws April 2015

Reacties PSG - Barça

Na afloop van het treffen tussen Paris Saint-Germain en FC Barcelona was er eens te meer bewondering voor het vertoonde spel van de Catalanen. Barça speelde opnieuw zeer dominant en op een mindere fase aan het begin van de tweede helft na speelden ze een zeer sterke wedstrijd. Na afloop was de sfeer dan ook zeer positief bij Barça, want in tegenstelling tot vorig seizoen weten ze deze jaargang alle belangrijke duels te winnen. Real Madrid, Atlético, City en PSG werden al verslagen. Bartomeu was zeer tevreden over de huidige gang van zaken.

'Ik heb Luis Enrique en de rest van de staf na de wedstrijd gefeliciteerd. We speelden een goede wedstrijd en behaalden een goed resultaat. De return hebben we natuurlijk nog voor de boeg, maar die gaan we met een zeer positief gevoel in.  Iedereen haalde een hoog niveau in Parijs.'', aldus de president. Hij denkt dat dit seizoen weleens een zeer mooie zou kunnen worden voor de Catalaanse ploeg. ''We maken een topseizoen door. We staan bovenaan in de competitie, zijn bekerfinalist en zitten nog in de Champions League. Dit is waar iedereen het momenteel voor doet.'' Bartomeu was niet de enige die zeer tevreden was over de prestatie van Barcelona. ''Een belangrijke en verdiende overwinning. We hebben een geweldige wedstrijd gespeeld, zowel in aanvallend als in verdedigend opzicht. Het zag er allemaal solide uit, en we wilden deze wedstrijd controleren en de bal hebben. Dat hebben we ook laten zien. Het was eigenlijk een perfecte wedstrijd.'' Dit zijn de woorden van trainer Luis Enrique, die dit seizoen al keer op keer zijn mening benadrukte en zijn trotse gevoelens over deze spelersgroep uitsprak. Toch wilt hij nog niet helemaal meegaan in de euforie, want de halve finales zijn nog niet honderd procent zeker. ''Of we al door zijn? Ik heb wel eens gekkere dingen meegemaakt. We moeten gefocust blijven en gewoon de tweede wedstrijd winnen en een teleurstelling vermijden.'' Andrés Iniesta raakte geblesseerd tijdens de wedstrijd, maar het lijkt niets ernstigs te zijn.

Ook Luis Suárez sprak nog over de wedstrijd. Hij vernederde David Luiz tweemaal en de verdediger werd compleet gefileerd door de analisten die hem een groot gebrek aan inzet verweten. Het was duidelijk dat Luiz vernederd werd, en Suárez dacht er het zijne van. ''Mijn eigen wedstrijd? Ik win liever, dat is belangrijker dan het maken van doelpunten. We wisten van tevoren dat we geconcentreerd moesten spelen om de zege binnen te halen. Dit is een goed resultaat, maar we zijn er nog niet. In het voetbal weet je het maar nooit. We hebben slim voetbal gespeeld, veel meters gemaakt en het voorin af kunnen maken. PSG miste natuurlijk ook enkele belangrijke spelers en dat was te merken.'' Wat vinden jullie van deze quotes. Is de halve finales nog zeker of moet Barcelona echt op zijn hoede zijn tijdens de terugwedstrijd?