Nieuws December 2013

Reacties spelers na zege

FC Barcelona heeft zich dinsdagavond met een zege op Cartagena geplaatst voor de achtste finales van de Spaanse bekercompetitie. Met 3-0 waren de Catalanen in Camp Nou wederom te sterk na de 1-4 overwinning in de heenwedstrijd.

Pedro Rodríguez opende de score na voorbereidend werk van Martín Montoya. “Het scoren van doelpunten geeft je altijd zelfvertrouwen,” vertelde de Spanjaard na afloop van de wedstrijd. “Ik ben heel blij met de doelpunten die ik maak voor het team en ook voor de kansen die ik krijg. We zijn als winnaar uit het tweeluik gekomen, erg belangrijk. We wisten dat het niet gemakkelijk zou worden.” Pedro uitte ook zijn dankbaarheid voor de 47.280 fans die naar het Camp nou gekomen waren. Voorafgaand aan de wedstrijd werd een lage opkomst verwacht wegens het late tijdstip (22:00u) en het resultaat uit de heenwedstrijd. “De fans waren fantastisch, zeker gezien de omstandigheden. De wedstrijd werd wel op televisie uitgezonden, maar de mensen deden toch de moeite en daar ben ik ze dankbaar voor.” De aanvaller werd ook gevraagd even vooruit te blikken naar de volgende tegenstander in de Copa del Rey, Getafe. “Het wordt een moeilijk tweeluik. We nemen één stap tegelijk. We hopen natuurlijk de halve finale te bereiken, maar Getafe is een lastige ploeg, vooral uit.”

Ook Sergi Roberto kwam na afloop van de 3-0 overwinning aan het woord. “Deze maand heb ik meer kunnen spelen en dat is geweldig. Beetje bij beetje heb ik het vertrouwen van de coach gewonnen. Het is een eer wanneer de trainer lovend over je is. Ik moet hard blijven werken en alle kansen grijpen.” Over de wedstrijd: “We begonnen aan de wedstrijd met het resultaat van de vorige keer, maar we benaderden het als elke andere wedstrijd. Het was niet gemakkelijk, want het stond achterin helemaal vast. Maar de fans waren geweldig; ze moedigden ons aan en dat helpt altijd.” Ook Roberto blikte vooruit naar het volgende treffen: “Het Estadio Coliseum is altijd lastig om te spelen. Net als met elke competitiewedstrijd zullen we vol aan de bak moeten.”

Tot slot was het woord aan Neymar Júnior, die de laatste treffer tegen Cartagena voor zijn rekening nam en daarmee wederom trefzeker was. “Normaal scoor ik eigenlijk niet met het hoofd, maar hier bij Barça heb ik dat al een paar keer gedaan. Aanvankelijk stond het helemaal dicht achterin, maar toch wisten we drie keer te scoren. Ik ben heel blij dat ik voor een grote club als Barça mag spelen, samen met sterspelers.” Hoewel voor Neymar de vakantie al begonnen is – hij is geschorst voor de wedstrijd van zondag tegen Getafe – keek hij alvast vooruit naar het nieuwe jaar, waarin het Champions League tweeluik met Manchester City op het programma staat. “Manchester City heeft geweldige kwaliteiten en ze spelen fantastisch voetbal.”