Nieuws Januari 2015

Real Sociedad-Barça 1-0

Barça is 2015 slecht begonnen. Luis Enrique liet zijn grote sterren op de bank zitten. Aan de aftrap waren er dus geen Messi, Neymar of Alves te vinden. De Blaugranas konden hierdoor helemaal niet overtuigen tegen Real Sociedad.

Barça kon het duel niet slechter beginnen. In de 2e minuut was het Alba die onfortuinlijk de bal in zijn eigen doel kopte. Vanaf dat moment moest het initiatief volledig van Barcelona komen. Maar de spelers die op het veld stonden konden het verschil niet maken. De blaugranas wisten geen fatsoenlijk schot op goal eruit te persen.

De tweede helft bracht Enrique direct Messi in. Hierdoor ging het tempo wat omhoog en werden de blaugranas dreigender. Ook Neymar kwam binnen de lijnen. Real Sociedad kwam ook de tweede helft niet echt in de problemen. Een aantal spelden prikken van Barcelona, maar meer was het ook niet. Met de komst van Alves drongen de Blaugranas steeds meer aan bij Sociedad. Maar de thuisploeg bleef goed georganiseerd spelen. Uiteindelijk was Suarez tweemaal het meest dicht bij. De aanvaller was alleen weg maar de doelman tikte de bal van zijn voet. En kort daarop wederom een redding op een kopbal van Suarez.

Een kansloze avond met een onfortuinlijke eigen doelpunt. De Blaugranas konden helaas geen gebruik maken van de misstap van Real die verloor van Valencia. Enrique heeft een hoop uit te leggen na deze vertoning.

Opstelling Barça: Bravo, Montoya, Mascherano, Mathieu (Alves), Alba, Xavi, Busquets, Iniesta, Munir (Messi), Suarez en Pedro (Neymar)