Nieuws Mei 2021

Resterende wedstrijden

De ontknoping nadert! Elk team speelt nog 2 wedstrijden. Onderstaand de stand per 13 mei

1. Atlético Madrid: 36 wedstrijden    80 punten
2. Real Madrid: 36 wedstrijden         78 punten
3. FC Barcelona: 36 wedstrijden       76 punten
4. Sevilla: 36 wedstrijden                  74 punten

Ongekend spannend!! Vooral FC Barcelona en Sevilla zijn afhankelijk van de resultaten van Atlético en Real. Als Atlético zijn beide wedstrijden wint dan zijn ze kampioen. Laat Atlético punten liggen dan wordt het nog spannend.

Het resterende programma (week 37, aanvang 18.30 uur en week 38, aanvang 18.00 uur) wordt de komende 2 zondagen gespeeld en wel als volgt:

FC Barcelona thuis tegen Celta de Vigo; uit naar Eibar

Real Madrid uit naar Ath. Club de Bilbao; thuis tegen Villarreal

Atlético Madrid thuis tegen Osasuna; uit naar Real Valladolid

Sevilla uit naar Villarreal; thuis tegen Deportivo Alavés

FC Barcelona moet in ieder geval zijn 2 wedstrijden winnen. Daarmee zou het op 82 punten komen. Verlies van Madrid uit bij Ath. Club de Bilbao zou een geschenk uit de hemel zijn. Atlético lijkt de makkelijkste papieren te hebben, hoewel Real Valladolid nog knokt voor lijfsbehoud (en Osasuna vrijuit kan voetballen). Sevilla lijkt bij voorbaat kansloos met 6 punten achterstand op Atlético.

Het verlies tegen Granada en het gelijkspel tegen Levante doen nu heel veel pijn. Aan de andere kant is het zo dat niemand had verwacht dat FC Barcelona zo ver zou komen. Visca Barça

foto:fcbarcelona.com