Nieuws Augustus 2018

Roma velt Barça opnieuw

Rafinha en Malcom scoorden beiden in de 1e helft, maar AS Roma slaagde erin om er ook een tussen de palen te krijgen en vond het net drie keer in de tweede helft om de Catalanen naar hun eerste nederlaag van het voorseizoen te sturen waar 54.626 fans in het AT & T Stadion de wedstrijd aanschouwden. Barça staat zaterdagavond in het Levi's Stadion in Santa Clara tegenover AC Milan in de derde en laatste wedstrijd van het International Champions Cup.

"We hebben een goede wedstrijd gespeeld, behalve de laatste minuten", zei Barça-manager Ernesto Valverde na de wedstrijd. "De twee snelle tegentreffers waren moeilijk te nemen voor onze jongeren, maar het is een leerproces."

Ondanks het verlies begon Barça goed aan de wedstrijd in Noord-Texas, waarbij Rafinha in de 6e minuut combineerde met Munir El Haddadi combineerde en de Catalanen vroeg op een 1-0 voorsprong zette.

De kleine marge hield stand tot de 35ste minuut, toen Stephan El Shaarawy de zaken op orde bracht voor Roma en de twee teams in een 1-1 stand naar de pauze stuurde.

Maar vier minuten later in de tweede helft zette Malcom, wiens strafschop Barça vorig weekend een 5-3 overwinning opleverde in Los Angeles, Barça opnieuw aan de leiding. Na nog eens vier minuten, in de 53e, had Malcom de kans om Barça op een marge van twee doelpunten te zetten, maar zijn vlammend schot zeilde net hoog en rechts van het doel van AS Roma.

Barça bleef aan de leiding tot de 78ste minuut, toen Alessandro Florenzi de Italianen weer op gelijke hoogte schoot. Bryan Cristante gaf Roma vervolgens de leiding in de 83e en Diego Perotti verzilverde een penalty in de 86e om de wedstrijd in het slot te doen. Eindstand FCB - AS Roma 2-4

Foto: www.fcbarcelona.com