Nieuws Juni 2011

Rosell 1 jaar voorzitter

Op 13 juni 2010 werd hij president van FC Barcelona: Sandro Rosell. Inmiddels kan hij terug kijken op een succesvol eerste jaar.

Meteen na zijn aanstelling begon Rosell met het weer financieel gezond proberen te maken van de club. Hij verkocht onder anderen Chygrynkiy, verhuurde Ibrahimovic en begon te zoeken naar een shirtsponsor. Een grote stap in de clubgeschiedenis, maar de shirtsponsor is vanaf komend seizoen dan toch een feit. De Qatar Foundation prijkt dan op de borst van de Blaugrana’s, waar natuurlijk een hoop geld mee gemoeid is.
Op sportief gebied boekte zijn club ook successen: het (met overmacht) winnen van de Spaanse Liga en de Champions League, is volgens velen te danken aan het feit dat Rosell er voor gezorgd heeft dat Guardiola is gebleven als trainer van de club. Of deze geruchten waar zijn, is helaas niet te controleren.
Al met al heeft Rosell dus een uitstekend eerste seizoen gedraaid bij de Catalanen. In de toekomst wil hij verder gaan met het financieel gezonder maken van de club, zonder daar de sportieve successen onder te doen lijden. Nu maar hopen, dat dit gaat lukken…