Nieuws Maart 2013

Roura: "Spelers zijn gemotiveerd"

Zaterdagavond won Barça in Camp Nou met 2-0 van Deportivo la Coruña. Coach Jordi Roura was blij met deze overwinning, vooral met het beslissende duel in de achtste finale in de Champions League tegen AC Milan in het vooruitzicht: “De beste voorbereiding voor een belangrijke wedstrijd is een overwinning in de voorgaande wedstrijd. Dat hebben we gedaan en zo blijven we nog op twee fronten actief. We hebben laten zien dat we klaar zijn voor Milan en dat we ook serieus met de titel bezig zijn.” Roura roemde de mentaliteit van zijn spelers: “De jongens die zaterdag in de basis gestart zijn, hebben laten zien hoe ambitieus ze zijn en hebben het me dus lastig gemaakt. In de eerste helft hebben we aardig wat kansen gecreëerd, iets wat na rust een stuk lastiger was.” De assistent van Tito Vilanova benadrukte ook het defensieve belang: “Het is ons gelukt om geen tegendoelpunt te incasseren. Ook dat zal ons helpen voor de wedstrijd tegen Milan.”

Zo was het vizier al snel na de wedstrijd op een van de belangrijkste duels van het seizoen gericht: De terugwedstrijd tegen AC Milan komende dinsdag. De Catalaanse coach gaf een kleine aanwijzing over de mentaliteit in de selectie: “De spelers zijn gemotiveerd en kunnen niet wachten om aan de wedstrijd te beginnen. Ze zijn bereid om tot de laatste seconde terug te vechten. Het zal pas beslist zijn, wanneer de scheidsrechter afblaast.” Roura weet dat alleen maar aanvallen geen zin heeft. “We moeten aanvallen, want we moeten een 2-0 achterstand goedmaken. Toch moeten we niet gaan haasten. Er zal een balans in gevonden moeten worden.” Het zal aankomen op de balbehandeling. “Hoe sneller we de bal rond laten gaan, hoe meer afspeelmogelijkheden er zijn. Zo hebben we de kans om een goede aanval te plaatsen.” Roura bevestigde al een idee te hebben over een plan van aanpak voor AC Milan. “We weten hoe Milan zal spelen en ook hoe wij willen spelen.”