Nieuws November 2013

Selectie voor Bilbao bekendgemaakt

Tata Martino heeft de tijdens de persconferentie op zaterdag de definitieve selectie bekend gemaakt voor het competitieduel tegen Athletic Bilbao, die zondagavond om 21.00 uur wordt gespeeld. In vergelijking met de Champions League wedstrijd tegen Ajax is er één wijziging te melden. Carles Puyol niet bij de selectie vanwege een knie blessure. Zijn plek wordt overgenomen door Adriano Correia. De Braziliaan is fit verklaard en in de selectie teruggekeerd na een hamstringblessure. Naast Puyol zijn ook Dani Alves en Cristian Tello (beiden aan enkel) en Jordi Alba (hamstring) niet van de partij.

De Argentijnse hoofdcoach van de Blaugrana’s blikte alvast vooruit naar de wedstrijd. “Dit wordt een belangrijk duel. Vooral om te weten waar we staan en om de nare smaak van de nederlaag tegen Ajax weg te spoelen.” Desalniettemin weet Martino dat het een lastige wedstrijd gaat worden in San Mamés. “Athletic heeft een goede ploeg die fel en aanvallend speelt.

De definitieve selectie van FC Barcelona bestaat uit:
Pinto, Oier, Montoya, Piqué, Fàbregas, Xavi, Pedro, Iniesta, Alexis, Neymar, Mascherano, Bartra, Sergio, Adriano, Song, Sergi Roberto, Patric en Adama.