Nieuws Augustus 2021

Stuttgart - FC Barcelona 0-3

In een eenzijdige wedstrijd wist Barça de Duitsers met 3-0 te verslaan. Stuttgart miste een flink aantal basisspelers (geblesseerd en op de Olympische Spelen). 3 vriendschappelijke wedstrijden, 3 x winst. Koeman was tevreden met zijn basiself en alle jeugdspelers die hij nog inbracht.
Memphis Depay stond in de basis evenals Frenkie de Jong. En samen zorgden ze voor de 0-1. Prachtige pass van Frenkie en een geweldige balbeheersing van Memphis zorgden na 20 minuten voor de voorsprong. Aanname, volley, goal!

Vervolgens was het de beurt aan de Oostenrijkse aanvaller Yusuf Demir om de bal in het netje te leggen. Assist: Antoine Griezmann. Gavi voorkwam vervolgens een tegendoelpunt. De eerste invalbeurten van dit nog prille seizoen: Ronald Araujo, Sergio Busquets en Jordi Alba. Alle drie gelukkig weer van de partij! De 0-3 viel in de 72e minuut en kwam op naam van Riqui Puig. Assist wederom van Griezmann.

Griezmann en Memphis konden elkaar goed vinden. Antoine mag dan ook niet vertrekken naar concurrent Atletico. Einde wedstrijd nog een kans voor Rey Manaj maar de keeper stond in de weg.

Al met al een dik verdiende overwinning met af en toe flitsend spel. Volgende wedstrijd: 4 augustus tegen Red Bull Salzburg. Als de concentratie net zo is als in deze wedstrijd dan moet van RB Salzburg gewonnen kunnen worden. Visca Barça.

Foto: fcbarcelona.com