Nieuws Mei 2015

Ter Stegen: "Iedere keer kippenvel"

In de zomer van 2014 maakte Marc-André ter Stegen de overstap van Borussia Mönchengladbach naar Barça. De Duitse doelman sprak daarom met de UEFA over zijn komst en zijn eerste seizoen bij de Blaugrana's.

Zo werd de doelman gevraagd naar zijn progressie in zijn eerste seizoen. De Duitser was blij te merken dat hij zich niet veel hoefde aan te passen aan de speelstijl. "Gladbach probeert hetzelfde te spelen als Barça. Toch moest ik mijn spel een beetje aanpassen. De club en het team zelf doen er alles aan om de nieuwelingen in te passen en ze te laten wennen.", aldus Ter Stegen, die vervolgde met: "Hierdoor zijn we gegroeid en doen we met alle prijzen mee." De Duitser heeft ook moeten wennen aan de stad: "Het is de eerste keer dat ik zo lang en zo ver van huis ben, maar Barcelona is een mooie stad. Ik heb hier aan het leven moeten wennen en dat lukt goed."

Er werd de doelman ook gevraagd naar zijn huidige rol in het tem. De Duitse keeper speelt de duels in de Champions League en de Copa del Rey. "Natuurlijk wil ik alle wedstrijden spelen, maar we spelen de finale van de Spaanse beker en we staan in de halve finale van de Champions League. Dat is een kroning op mijn werk", vertelde Ter Stegen.

Tot slot werd er gesproken over de Champions League zelf. De Duitser wist hier het volgende over te zeggen: "Iedere keer als we het veld op komen voor een duel in het Europese toernooi, krijg ik kippenvel als de hymne wordt gespeeld. Het is zo'n apart gevoel en een speciale ervaring. Daarom willen we ook de finale halen. Vooral nu deze in Berlijn wordt gespeeld."