Nieuws September 2014

Test in Frankrijk

Hier is de Champions League bij uitstek voor gemaakt: een clash als die tussen Paris Saint-Germain en FC Barcelona, twee van de sterkste teams in Europa, in het Parc des Princes. De Franse en Catalaanse ploeg treffen elkaar in een rematch van de kwartfinale van twee jaar geleden. Destijds won Barça, dankzij de regel van het gewicht van uitdoelpunten, nadat het tweeluik eindigde in 3-3. Hoewel de wedstrijd dinsdagavond niet zo cruciaal is als die kwartfinale in 2013, zou een overwinning in Parijs de Catalanen alvast in een goede positie zetten in Groep F.

Het treffen met PSG wordt gezien als een van de zwaarste in de groep. Het wordt zeker niet gemakkelijk om de huidige succesvolle reeks voort te zetten, waarbij in zeven officiële wedstrijden dit seizoen geen enkel doelpunt werd geïncasseerd (zeven in La Liga; één in de Champions League). Paris Saint-Germain kwam in de openingswedstrijd van de Champions League niet verder dan een 1-1 gelijkspel tegen Ajax. In de Franse Ligue 1 bezetten ze momenteel de vierde plek; in acht wedstrijden zijn ze nog ongeslagen, maar vijf daarvan waren een gelijkspel.

Nu moeten ze het opnemen tegen Barça zonder drie van de ster- en sleutelspelers in de selectie: aanvoerder Thiago Silva, Ezequiel Lavezzi en ex-blaugrana Zlatan Ibrahimović. Maar ook zonder die drie kan PSG nog altijd rekenen op spelers als David Luiz, Lucas Moura en Edinson Cavani.
Voor Barça wacht dus een test in de Franse hoofdstad, die ze graag met de maximale score zullen willen halen.