Nieuws Juli 2012

Thiago: “Jordi Alba is heel goed”

De middenvelder sprak tijdens de Nike campus in Andorra heel enthousiast over de komst van Jordi Alba, al moeten de formaliteiten als de medische keuring en het onderteken van het contract nog plaatsvinden. “Ik ben blij dat met zijn komst. Hij is altijd een Culé geweest en opgeleid door de club waardoor hij weet hoe we spelen”, vertelde Thiago Alcántara die daaraan toevoegde dat hij Alba beter heeft leren kennen tijdens het EK waar ze ploeggenoten waren bij La Roja. “Hij is snel en heel goed.”

Thiago was bij de Nike campus in Andorra om FC Barcelona te vertegenwoordigen en hij beantwoorden de vele vragen van de kinderen die deelnemen aan de Nike Campus. Over zijn nieuwe coach, Tito Vilanova, vertelde de 21-jarige: “We hopen voor hem dat Tito goed presteert en ons helpt titels te behalen. Als we trouw blijven aan onze filosofie weet ik zeker dat er nog vele zullen volgen. We hebben het volste vertrouwen in Tito.”

Op de vraag wat zijn persoonlijke doelen zijn, beantwoordde Thiago: “Mijn doel voor dit seizoen is om meer wedstrijden te spelen dan vorig jaar, veel plezier te hebben in het voetballen met mijn teamgenoten en natuurlijk het winnen van titels.”