Nieuws Mei 2014

Titelkandidaten verspelen punten

Titelkandidaten verspelen punten Het komt niet vaak voor dat alle drie de titelkandidaten punten verspelen in één speelronde, maar speelronde 36 was een memorabele.

Barça mocht als eerste van de drie kanshebbers op het kampioenschap aftrappen. In het eigen Camp Nou kwam het zaterdag tegen Getafe niet verder dan een 2-2 gelijkspel. Diverse spelers repten al over een verloren kampioenschap maar konden niet bevroeden wat zich op zondag 4 mei zou afspelen.

De grootste kanshebber op de titel moest zondagmiddag op bezoek bij Levante. Normaal gesproken een makkelijk te nemen horde voor Atlético Madrid. De ploeg van Diego Simeone kreeg geen voet aan de grond in Valencia en verloor met 2-0. Een paar uur later speelde Real Madrid thuis tegen de andere ploeg uit Valencia. De Koninklijke kwamen twee keer op achterstand maar wisten door een briljant doelpunt van Cristiano Ronaldo nog een punt uit het vuur te slepen. Een gelijkspel wat nog wel eens belangrijk kan zijn voor Real Madrid.

Vooralsnog heeft Atlético Madrid alles in eigen hand, als de huidige nummer één vier punten haalt uit de laatste twee duels zijn zij kampioen. FC Barcelona kan daar een stokje voor steken want op de laatste speeldag staat Barça-Atléti op het programma. Probleem is alleen dat dan Real Madrid, de nummer drie van de ranglijst ook wel eens de lachende derde kan zijn. De grootste club uit de hoofdstad moet woensdag nog een inhaalwedstrijd spelen op bezoek bij Real Valladolid en kan bij winst een punt voor komen op FC Barcelona.

Klik hier voor alle uitslagen van Barça en de meest recente stand van de Primera División.