Nieuws Mei 2015

Toch geen staking Spanje

De Spaanse bond had aangekondigd dat er maatregelen doorgezet zouden worden tegen de oneerlijke verdeling van de televisiegelden in Spanje, en de spelersbond stemde hiermee in en kondigde een staking aan vanaf 16 mei. Dit zou betekenen dat de kampioenswedstrijd van Barcelona van zondag op bezoek bij Atlético Madrid geen doorgang kon vinden. De Spaanse profliga stapte als gevolg hiervan naar de rechter om er voor te zorgen dat de climax van het seizoen niet onderbroken zou worden. Hierbij werd de Spaanse profliga in het gelijk gesteld en als gevolg hiervan wordt er gewoon gevoetbald in Spanje op zondag. De voetbalbond overweegt nog of het geen scheidsrechters zou gaan sturen naar de wedstrijden om alsnog deze 37ste speelronde te onderbreken, maar de verwachting is dat dit niet het geval zal zijn en dat men in de zomer om de tafel gaat om te overleggen over de nieuwe afspraken en tot een overeenkomst te komen.