Nieuws Augustus 2014

Tweede oefenduel van de voorbereiding

Zaterdagavond speelt Barça om 20.45 een oefenduel tegen OGC Nice in het Allianz Riviera Stadion in Nice. Het team van Claude Puel eindigde het seizoen 2013/14 op de zeventiende plaats in de Ligue 1, slechts twee punten boven de degradatiezone. Komend seizoen komt
OGC Nice wederom uit in de hoogste Franse voetbalklasse en speelt op 9 Augustus de eerste wedstrijd tegen Toulouse.

In het verleden speelden de blaugrana’s en de Fransen eenmaal tegen elkaar. In 1973 kwamen de teams elkaar tegen voor de Jaarbeurssteden beker, de voorloper van de huidige Europa League. In Nice verloor Barça de heenwedstrijd met 3-0. Twee weken later volgde de return. Deze wisten de Catalanen met 2-0 te winnen. Dit was onvoldoende om de volgende ronde te bereiken.

L’Aiglons staan bekend om hun goede jeugdopleiding en de jeugdige selectie, iets wat het lastiger maakt om tegen de grotere Franse clubs als Paris Saint Germain en Olympique Lyon, Monaco en Olympique Marseille te concureren. Claude Puel heeft deze zomer keeper David Ospina naar Arsenal zien gaan. Zoals het er nu uitziet, is dat de enige grote aderlating voor Olympique Nice, want de Argentijnse topscorer en ex-Ajacied Darío Cvitanich, vleugelaanvaller Eric Beautheac en de middenvelders Didier Digard, Jeremy Pied en Mathieu Bodmer hebben aangegeven graag bij de club te willen blijven.