Nieuws Oktober 2020

Uit naar Getafe Club de Futbal: altijd lastig

Hoewel je dat aan de uitslagen niet zou zeggen: 0-2; 1-2;1-2; 0-2. Of toch wel. Een lastige tegenstander die moeilijk te bestrijden is. Soms maar met 1 doelpunt verschil! Barça mag morgen (zaterdag 21.00 uur) geen seconde verslappen tegen deze stugge ploeg.

Sinds 2016 is José Bordalás trainer van Getafe nadat hij was ontslagen bij Alavés. Topscorers in alle competities in 2019/2020: Jaime Mata en Angel (beide 14 treffers). Belangrijke spelers: Enes Ünal (van Villarreal) en Marc Cucurella (geleend van Barcelona).

Getafe is een district in het zuiden van Madrid. Met als buren Leganés. De club heeft meerdere starts gemaakt maar zijn nu een officiële club sinds 1983. Na een paar lagere divisies overwonnen te hebben lukte ze het in 2004 om in La Liga te gaan spelen. Ze zijn nu de vierde club die in Madrid speelt. De laatste 3 seizoenen leverde elke keer een plaats bij de bovenste acht. Hoezo niet gevaarlijk?

De wedstrijden worden gespeeld in het Coliseum Alfonso Pérez (17.000 toeschouwers); vernoemd naar een legendarische aanvaller. Hij speelde nog 2 seizoenen voor Barça maar dat werd nooit echt een succes. Barça verloor slechts 2 maal uit van Getafe. In 2007 en 2011.

Een lastige wedstrijd dus maar niet onoverwinnelijk. Om de aansluiting met de top te houden zal er gewonnen moeten worden. Madrid 10 uit 4;  Barça 7 uit 3; Getafe 7 uit 4. Alleen winst telt mede gezien het feit dat Madrid volgende week naar Camp Nou komt. Visca Barça

foto:fcbarcelona.com