Nieuws Augustus 2009

Uniek MÉS shirt voor Gamper toernooi

Barcelona zal tijdens het Gamper toernooi tegen Manchester City een speciaal shirt dragen. Het shirt zal de kleuren hebben van het project MÉS. MÉS is een project in samenwerking met Nike en UNHCR (de vluchtelingen- organisatie van de Verenigde Naties). Onder de naam MÉS, dat in het Catalaans simpelweg ‘meer’ betekent en refereert aan de slogan ‘Més que un club’ (meer dan een club), die FC Barcelona wereldwijd naar buiten draagt, werd vorig jaar een nieuwe campagne ten bate van kansarme jongeren geopend. Voor meer info over MÉS kijk hier. Er is maar een beperkt hoeveelheid shirts beschikbaar. In totaal zijn 1899 (refererend aan het jaar van oprichting van Barca) voor 120 euro te verkrijgen in de FCBotiga op Camp Nou, de Nikestore en Cort Ingles. De shirts die door de spelers zelf gedragen worden zullen geveild worden waarvan de opbrengsten gaan naar de FC Barcelona stichting.