Nieuws November 2017

Valencia CF - FC Barcelona 1-1

"De topper tussen de nummers 1 en 2 van in La Liga speelden hun wedstrijd in Mestalla. Het belooft een boeiende wedstrijd te worden. Valencia is in goede doen. Met de veelscorende spits Zaza in bloedvorm heeft Los Che vele punten binnen gehaald. Bij Barça heeft Messi deze week zijn contract verlengt en zal Barça bij winst de kloof weer vergroten tot zeven punten."

Eerste helft:

Voordat de wedstrijd begon was er eerst een eerbetoon aan de deze week overleden oud president van Valencia; Jaume Ortiz. Het eerste wapenfeit komt van Barça aan het begin van de wedstrijd. Een afstandsschot van Paulinho gaat via de hand van Neto over het doel. Valencia zakt in en wacht op Barcelona, de perfecte steekpass is er nog niet. Schande in Mestalla!!! Een schot van Messi, een blunder van Neto, de bal is duidelijk over de lijn en het arbitrale trio heeft niets waargenomen!!! Daar wordt Barça een zuiver doelpunt onthouden! Kijk hier de blunder in Mestalla. Barça is de bovenliggende partij in Mestalla. Vlak voor rust verzuimd Suárez te scoren. De spelers gaan de kleedkamers in met een 0-0 ruststand.

Tweede helft:

De tweede helft is in gang gezet. Aan beide kanten geen wijzigingen. Valencia komt goed uit de kleedkamer en is gevaarlijker dan in de eerste helft. De tweede helft is boeiender. In de 54e minuut een goede aanval van Barça, het schot van Messi wordt gekraakt. Valencia komt op voorsprong. Bijna een uur gespeeld, doelpunt Rodrigo. 1-0 Valencia. Het doelpunt heeft Valencia kracht gegeven. Barça heeft het lastig. Een geweldig doelpunt van Barcelona!! Minuut 82, prachtige pass van Messi op de aanstormende Jordi Albi!! Fantasch afgerond! 1-1. De slotfase is boeiend met kansen over en weer. De wedstrijd eindigt terecht in 1-1. Barça blijft ongeslagen maar er zal nog lang na gepraat worden over de arbitrale blunder!!

Opstelling Valencia CF:

Neto, Montoya, Gayá, Gabriel, Garay ('86 Vezo), Parejo, Guedes, Soler ('89 Santi Mina), Zaza, Rodrigo ('81 Pereira), Kondogbia.

Opstelling FC Barcelona:

Ter Stegen, Umtiti, Semedo ('80 Aleix Vidal), Vermaelen, Alba, Paulinho, Iniesta ('72 Denis Suarez), Rakitic ('68 Deulofeu), Busquets, Messi, Suárez.

Foto: www.fcbarcelona.com