Nieuws April 2019

Vandaag 20 jaar fanclub!!

Vandaag precies 20 jaar geleden richtte onze voorzitter Peter Goedbloed, samen met zijn vrienden Cor van Kroonenburg en Johan Wouterse, de Fan Club Barcelona op. De fanclub werd kort na de oprichting officieel erkend door FC Barcelona en beloont met het penyanummer 1323.

Wat begon als een grappig bedoelde opmerking onder vrienden leidde in het voorjaar van 1999 tot de start van een fanclub, die in de laatste twee decennia bewezen heeft één van de grootste, maar zeker de meest actieve fanclubs van FC Barcelona buiten Spanje te zijn!

Middels o.a. het fantastische full colour glossy magazine, de penyabijeenkomsten, de eigen club card, de Penyista card, de fanshop en de eigen de fanreizen werd en wordt door velen het warme ‘Barça-gevoel’ in de eigen taal gedeeld en beleefd.

Namens de leden danken we alle betrokken vrijwilligers, die ontelbare uren in hun, uit de hand gelopen hobby hebben gestoken en daarmee, toen en nu, alle Nederlandse en Vlaamse fans de ware beleving van het wereldse FC Barcelona hebben bezorgd.

Ook dank aan al onze partners die, nu en in het verleden, met ons hebben samengewerkt! En vanzelfsprekend ook dank aan alle leden en oud-leden voor hun participatie gedurende het lidmaatschap!

Aan alle, letterlijke alle betrokkenen, zowel van nu als van vroeger:

Van harte gefeliciteerd met dit meesterlijke jubileum!!

Op naar de 25!!