Nieuws Februari 2023

Verdiende nederlaag FC Barcelona

Een complete off-day. Zelden vertoond: een elftal dat zo door de ondergrens zakt. Oorzaak? Daar kun je alleen maar naar gissen. Was het de uitschakeling in de Europa League? Te weinig rust tussen 2 wedstrijden? De tegenstander onderschat? Arrogantie van de koploper?

En het zag er nog zo goed uit na het puntverlies van Real tegen Atlético. De voorsprong kon uitgebouwd worden naar 10 punten. Na het verlies tegen Almería zijn het er nog 7. Gelukkig speelt Barça as. donderdag tegen Real Madrid voor de Copa del Rey. Een mooie kans om revanche te nemen. Uiteraard wordt er getraind maar een paar praatsessies zullen ook nodig zijn.

Gavi was gelukkig weer van de partij maar zelfs hij kon het tij niet keren. In de 24e minuut de 1-0 voor Almería, dat op de 19e plaats stond voor aanvang van de wedstrijd. In de 27e minuut moest ter Stegen reddend optreden. Barça had geen grip op de wedstrijd: slecht uitverdedigen en een slechte opbouw. Wel geteld 1 schot op doel.

In de 71e minuut nog een aardige kans voor Lewandowski (die complet uit vorm is). De wissels van Xavi sorteerden weinig effect. Nog een kopkans van Araújo in de 86e minuut. Na het laatste fluitsignaal dropen de spelers van Barça af.

Uithuilen en opnieuw beginnen.

Komende wedstrijden staan op het programma:

2 maart Real Madrid – Barça 21.00 Copa del Rey

5 maart Barça – Valencia 16.15

12 maart Athletic Club – Barça 21.00

19 maart Barça – Real Madrid 21.00 La Liga

2 april Elche – Barça n.n.b.

5 april Barça– Real Madrid 22.00 Copa del Rey

Genoeg mogelijkheden om revanche te nemen op deze nederlaag.

Visca Barça!!

Opstelling: ter Stegen, Christensen (66”Alonso), Eric García (66”Araújo), Alba, Roberto, Kessie(46”Raphinha), Frenkie, Busquets (74”Torre), Torres, Gavi, Lewandowski

Foto:fcbarcelona.com