Nieuws Augustus 2016

Vermaelen verhuurd aan AS Roma

FC Barcelona en AS Roma zijn tot een overeenkomst gekomen voor de verhuur van Thomas Vermaelen aan de Italiaanse club. De Belgische verdediger zal het 2016/17 seizoen dan ook in de Serie A uitkomen. In de overeenkomst is de optie tot koop aan het einde van dit seizoen opgenomen.

Bij Barça kwam Vermaelen helaas slechts aan 21 wedstrijden, waarin hij één keer scoorde. In de zomer van 2014 kwam de Belg over van Arsenal, maar hij kon pas de allerlaatste wedstrijd van het seizoen 2014/15 zijn debuut maken wegens blessures die hem langs de zijlijn hielden.
Zijn eerste wedstrijd in het hart van de Barça-defensie was het 2-2 gelijkspel tegen Deportivo. De andere twintig die hij zou spelen volgden het seizoen erna: elf in La Liga, vijf in de Copa del Rey, drie in de Champions League en eentje in zowel de Spaanse Super Cup als de Wereldbeker voor Clubs. De enige goal die Vermaelen voor de blaugranas scoorde, viel tegen Málaga en was wel meteen een belangrijke, want het bezorgde het team van Luis Enrique de drie punten.

De Fan Club Barcelona wenst Thomas Vermaelen veel succes bij AS Roma het komende seizoen!