Nieuws Augustus 2014

Vermaelens eerste persconferentie

De nieuwste zomeraanwinst van FC Barcelona heet Thomas Vermaelen en zondag jl. gaf de Belgische verdediger zijn eerste persconferentie voor zijn nieuwe club. Niet alleen is hij enorm blij dat hij zich bij Barça mag voegen, maar ook heeft hij vertrouwen in zijn eigen vermogen om zijn weg te kunnen vinden bij de blaugranas.
"Ik kan de Club veel brengen. Het zal een uitdaging zijn voor me", aldus Vermaelen.

Vermaelen was in het gezelschap van voetbaldirecteur Andoni Zubizarreta en vicepresident Jordi Mestre. "Vermaelen kreeg belangrijke aanbiedingen van andere clubs, maar hij koos ervoor om naar ons te luisteren. Daar zijn we dankbaar voor", liet Zubizarreta weten.
De Belgische verdediger lichtte dat verder toe: "Dit is een van de beste clubs ter wereld. Het is een droom voor veel spelers om hier te komen, dus het was geen erg moeilijke beslissing voor mij om te nemen."

Vermaelen werd gevraagd naar zijn blessure van vorig seizoen bij Arsenal en de verdediger liet weten dat hij met de doctoren en fysiotherapeuten van Barça in overleg zou gaan over wanneer hij zijn training met de rest van de selectie zal oppakken. "Ik wil de blessures die ik heb gehad achter me laten en vooruit kijken. Mijn doel is om veel wedstrijden te spelen en het team te helpen. Vorig jaar was zwaar, maar ik wil vanaf nul beginnen en ik weet zeker dat ik hier bij Barça een fantastisch seizoen zal meemaken."

Tot slot definieerde Zubizarreta Vermaelen als volgt: "Een linkse centrale verdediger, die als fullback uit de voeten kan. We wilden graag een verdediger halen om voldoende onderlinge competitie te hebben onder de spelers die we op die posities hebben."