Nieuws Maart 2013

Verrassing in Gijón

Vrijdagavond kwamen de meeste Barça spelers uit voor hun land in de WK Kwalificatie reeks. De meeste spelers stonden logischerwijs in Gijón op het veld, want daar speelde Spanje, met Valdés, Piqué, Alba, Iniesta, Cesc, Busquets, Villa en Pedro tegen het laag geklasseerde Finland. Het team van Del Bosque moest winnen boven aan te blijven staan in de poule.

De tegenstander, Finland, had goed gekeken hoe diverse ploegen tegen Barça spelen en hadden daarom een muur van spelers in het strafschop gebied gemaakt. Spanje had het hier heel moeilijk mee, maar toch wist Ramos in de tweede helft de Spanjaarden op voorsprong te zetten met een rake kopbal.

Na de voorsprong wisselde Del Bosque Villa en Cesc en hiermee verloor het Spaanse team de controle over de wedstrijd. Tien minuten voor tijd wisten de Finnen tot één aanval te komen en schoot Pukka de bal achter Valdés. Dit was een grote verrassing in de poule van Spanje en de Wereld Kampioen staat nu tweede in de poule achter Frankrijk. Dinsdag speelt Spanje de uitwedstrijd tegen de Fransen en dit wordt een belangrijke wedstrijd om directe plaatsing voor het WK af te kunnen dwingen, voor de Spanjaarden.

Alexis speelde met Chili tegen Peru, maar de Barça aanvaller had weer net zoveel pech in de afronding als dat hij bij FC Barcelona heeft en mede daardoor kwam Chili niet tot scoren. Vlak voor tijd wist Peru het net wel te vinden, waardoor de Chilenen met 1-0 verloren.

Op het zelfde tijdstip speelde Mascherano en Messi tegen Venezuela. De Argentijnen kenden weinig problemen met Venezuela en wonnen uiteindelijk met 3-0. Messi scoorde vanuit een penalty de 2-0 en gaf de Assist op Higuaín voor de 3-0. De kleine aanvaller van Barça heeft inmiddels 32 keer gescoord voor zijn land. Zijn grote voorbeeld Maradona wist in zijn Carrière 34 keer het net te vinden. Met 23 punten uit 10 wedstrijden leidt Argentinië comfortabel in de Zuid-Amerikaanse WK-kwalificatiegroep en kan kwalificatie voor het WK de Argentijnen bijna niet meer ontgaan.

Op zaterdag zal Barça middenvelder Song nog in actie komen met Kameroen tegen Togo.