Nieuws Januari 2024

Vijfde zege Barça Femení

In de poulefase van de Champions League voor vrouwen heeft FC Barcelona Femení zich geplaatst voor de volgende ronde. Dit na een 2-0 overwinning op de vrouwen van Eintracht Frankfurt. 5 wedstrijden, 15 punten. Nog 1 wedstrijd te gaan en wel om des keizers baard.

De wedstrijd werd gespeeld in het Estadi Johan Cruijff, goed gevuld met trouwe supporters. Voor de wedstrijd was er de uitreiking van “The Best” Awards voor Aitana, Bronze en Walsh. Barça begon goed aan de wedstrijd maar de 1e kans was voor Eintracht. Onschadelijk gemaakt door Cata Coll en Irene Paredes (15e minuut).

Barça Femení doorbrak de 0-0 stand door een doelpunt van Patri: 1-0. Tevens de ruststand. De vrouwen van FC Barcelona gingen op zoek naar de 2-0. In de 48e minuut raakte Bronze de paal. Eintracht Frankfurt liet zien een sterk team te hebben. Zowel aanvallend als verdedigend. Een schot van Freigang ging net naast het doel van Cata Coll.

Frankfurt ging op zoek naar de gelijkmaker maar het was Graham Hansen die in de 74e minuut de 2-0 liet aantekenen. Een bevrijdende treffer. In de 83e minuut nog een goede kans voor Ona Battle, geblokt door Bosl. Eindstand 2-0 en plaatsing voor de volgende ronde!

Gefeliciteerd met de 1e plaats en veel succes in de volgende ronde!!

Visca Barça Femení !!

Opstelling: Coll, Bronze, Paredes (84”Marta), Engen, Battle, Aitana (86”Vicky), Walsh, Patri, Graham Hansen (84”Bruna), Caldentey (70”Pina), Paralluelo (70”Brugts)

Foto: fcbarcelona.com