Nieuws Augustus 2012

Villa dankbaar na rentree

Na een lange revalidatie was het zondag zo ver. David Villa maakte 247 dagen na zijn scheenbeenbreuk zijn rentree in Camp Nou in het duel tegen Real Sociedad. Toen de aanvaller in de 74e minuut mocht invallen voor Pedro verwelkomde Camp Nou El Guaje met een staande ovatie. Een kwartier eerder werd er al opgewonden gereageerd toen Villa van de bank werd gestuurd om te gaan warmlopen. De wedstrijd was al lang gespeeld maar David Villa toonde zich gretig tijdens zijn invalbeurt. Hij wilde zo graag scoren en die beloning kwam dan ook. In de 83e minuut maakt hij op aangeven van Iniesta de 5-1. Hij droeg zijn goal op aan zijn familie en aan zijn fysio Emili Ricard, die erg belangrijk waren tijdens zijn herstel.

Villa toonde zich een gelukkig man na de wedstrijd: "Het raakte me de manier waarop het publiek met ontving. Hun support is erg belangrijk geweest gedurende deze 8 maanden, en ik hoop dat ik ze wat terug kan geven doormiddel van goals. Als zoveel mensen helpen is het lastig om te bedanken. Maar ik bedankt iedereen die me gaandeweg hebben geholpen. Zonder jullie was het niet mogelijk geweest."