Nieuws Maart 2012

Volgende records voor Messi?

Zaterdagmiddag om 18:00 uur staat de uitwedstrijd tegen Real Mallorca op het programma voor FC Barcelona. De middenmoter wist voor het laatst in 2009 te winnen van FC Barcelona, het werd toen 2-1. Er moet wel bij gezegd worden, dat Barça toen al kampioen was. Vorig jaar werd het 0-3 voor Barça. De thuiswedstrijd wist Barça eerder dit seizoen ook al overtuigend met 5-0 te winnen.

Real Mallorca staat op dit moment op de twaalfde plaats, maar wist de afgelopen weken wel goede resultaten noteren. Zo werd er thuis gewonnen van Atlético Madrid en werd de uitwedstrijd tegen Valencia gelijk gespeeld. Ook tegen FC Barcelona zijn de eiland bewoners gebrand op een goed resultaat. FC Barcelona heeft sinds deze week weer een klein beetje uitzicht op de Landstitel, maar zal het door de vele afwezigen lastig krijgen. Daar staat tegenover dat Messi op dit moment weer in top vorm is en vele doelpunten maakt.

De Argentijnse aanvaller, die van de week al club topscorer werd, kan in de wedstrijd tegen Real Mallorca weer twee records evenaren. Messi heft dit seizoen 34 doelpunten gemaakt in de Primera División, net zoveel als Ronaldo in 1996/97 deed. Indien Messi één keer scoort, heeft hij dit record alleen in handen. Tevens kan Messi het record evenaren van de buitenlandse speler die de meeste wedstrijden speelde voor de Catalaanse club. Hij evenaart hiermee Cocu, die in de periode 1998-2004 maar liefst 205 wedstrijden speelde.

Zoals eerder gezegd, begint de wedstrijd om 18:00 uur en de wedstrijd is te zien op Sport1. Voor de mensen die het niet kunnen zien, de Fan Club zal weer live verslag doen via Twitter.