Nieuws Februari 2020

Volgende tegenstander: Eibar

A.s. zaterdag (16.00 uur) komt Eibar naar Camp Nou. Erg gerust op een goede uitslag zullen de spelers en coach van Eibar niet zijn. Ze staan op dit moment op de 16e plaats, 23 wedstijden gepeeld en 24 punten behaald. Slechts 5 punten van de onderste plaats (Espanyol).

Opmerkelijk was het niet doorgaan van de derby tegen Real Sociedad afgelopen zondag. Er was sprake van luchtvervuiling (met gevaarlijke stoffen) boven het stadion van Eibar. Dit bleek afkomstig te zijn van een brand op een vuilnisbelt. Een goede reden om niet te voetballen.

Eibar is een stad die ligt in de mooie regio Baskenland, provincie Gipuzkoa. Zeker de moeite waard om er eens op vakantie te gaan. Het ligt tegen de Pyreneeën aan en telt een kleine 28.000 inwoners. Eigenlijk wel een hele knappe prestatie dat ze in de Primera División spelen. Eibar kreeg in 1346 zijn stadsrechten. De club speelt zijn wedstrijden in het Estadio Municipal de Ipurua.

Bekende oud-spelers: Alberto Ormaetxea (tevens trainer) en Markel Susaeta. Meest bekende en waardevolle spelers van de huidige selectie:  M. Dmitrovic (keeper), T. Inui (aanvaller), E. Expósito (middenvelder) en P. Oliveira (verdediger).

Trainer: José Luis Mendilibar. Favoriete speelstijl: 4-4-2. Maar de kans dat ze punten weghalen uit Camp Nou is niet zo groot. Maar je weet het nooit: een bal kan raar rollen………..

FC Barcelona is in ieder geval sinds dinsdag al weer volop in training (zie foto).

Foto: fcbarcelona.com