Nieuws September 2015

Voorbeschouwing Barça - Las Palmas

Op zaterdagmiddag om vier uur zal FC Barcelona gaan proberen de zesde wedstrijd in de competitie in een zege om te zetten, wanneer een afgeladen Camp Nou de wedstrijd tegen Las Palmas bij zal wonen. Na de nederlaag van woensdagavond tegen Celta de Vigo met een afgetekende 4-1 is Barça gebrand op eerherstel, en zullen ze dus ook alles uit de kast halen om de fans weer tevreden te stellen na de recente wanprestatie. UD Las Palmas staat met een afgetekende 12de plaats in de Spaanse middenmoot, en de midweekse zege tegen Sevilla (2-0) gaf veel vertrouwen aan de ploeg uit Gran Canaria. Las Palmas heeft een oude bekende van Barça bij de selectie zitten, want doelman bij de eilanders is Javi Varas. In 2012 was deze Javi Varas keeper bij Sevilla en hield hij in een ontmoeting met FC Barcelona een recordaantal ballen uit de goal, tot ongeloof van alle fans. In die wedstrijd, die in 0-0 zou eindigen, kende hij zijn grote hoogtepunt en bleek hij onpasseerbaar. Barça hoopt niet op een soortgelijk scenario in het treffen met Las Palmas.

In de bekendgemaakte selectie zitten achttien man, maar linksback Jordi Alba is nog altijd afwezig met een nekblessure. Alba moest ook al verstek laten gaan tegen Celta de Vigo, en zijn plaats werd toen ingenomen door rechtsback Douglas. Douglas is echter ditmaal weer buiten de spelersselectie gelaten en ziet zijn plaats worden ingenomen door Sandro, die hersteld is van een korte blessure. Gerard Gumbau van het tweede elftal is opnieuw toegevoegd bij de selectie, tot zijn eigen vreugde. Luis Enrique kijkt met vertrouwen uit naar de wedstrijd tegen Las Palmas. ''Onze nederlaag in Vigo heeft ons laten zien hoe moeilijk het is om te winnen. Het is lastig als een tegenstander zo effectief is als Celta, dat zijn we normaal niet gewend. Ik ben van mening dat die nederlaag een incident was, en dat we weer goals zullen gaan scoren. Elke positie onder de koppositie is onder onze doelstelling. Wij gaan voor het kampioenschap.'' Enrique verdedigde ook nog zijn doelman Ter Stegen, die onder druk staat vanwege zijn recente prestaties. Hij wil de nederlaag niet afschuiven op persoonlijke fouten. Om vier uur barst de strijd los in het Camp Nou, en Barça is vastberaden orde op zaken te stellen. Hoeveel gaat het worden? Laat het ons weten.