Nieuws December 2015

Voorbeschouwing Barcelona - Villanovense

FC Barcelona neemt het op woensdagavond in het eigen Camp Nou op tegen Villanovense, een ploeg uit de lagere regionen van het Spaanse voetbal. Bij de al eerder gespeelde uitwedstrijd eindigde het treffen in 0-0, maar in het eigen stadion zou Barcelona geen moeilijkheden moeten hebben met de tegenstander. Er zijn voorafgaand aan dit duel zestien spelers opgeroepen, met drie toevoegingen die afkomstig zijn uit Barça B. Dit zijn Sergi Samper en Gerard Gumbau, beide middenvelders die dit jaar al geregeld hun minuten mochten maken, en ook Aitor. Lionel Messi zit niet bij de selectie, de Argentijn krijgt rust van trainer Luis Enrique. Messi is pas sinds kort terug van een knieblessure die hem twee maande aan de kant hield, en wordt daarom gespaard met het oog op de lastige uitwedstrijd tegen Valencia van zaterdag.

Ook Gerard Piqué, Ivan Rakitic, Sergio Busquets en Jordi Alba zullen er niet bij zijn. Rakitic is ook pas sinds kort hersteld van een blessure terwijl de andere spelers ook niet nodig zijn. Marc-André Ter Stegen, normaal gesproken eerste keus tijdens de bekerduels, zal er niet bij zijn vanwege een blessure. Hiermee vergezelt hij Sergi Roberto en Douglas en Rafinha. Hierdoor zal of Jordi Masip of Claudio Bravo als doelman moeten optreden tijdens de wedstrijd. De ploeg uit de derde divisie is de eerste horde die Barça moet nemen om de achtste finales te bereiken. Villanovense steekt momenteel niet in een goede vorm. De ploeg verloor de laatste vijf duels na de wedstrijd tegen Barcelona en bevindt zich daardoor momenteel in de degradatiezone. Er lijken geen moeilijkheden te zijn voor de mannen van Luis Enrique, maar dat zal tijdens de wedstrijd vanzelf blijken.

Foto: www.mundodeportivo.com