Nieuws Mei 2015

Voorbeschouwing Bayern - Barça

Op dinsdagavond is het weer zover. Met nog drie wedstrijden om de Champions League in dit seizoen in het verschiet zal men uitkijken naar de eerste van deze drie laatste wedstrijden, en het betreft de return om de halve finale tussen Bayern Munich en FC Barcelona. De Zuid-Duitsers hebben in eigen huis een lastige klus te klaren, want het is aan hen om een 3-0 achterstand weg te poetsen. In de kwartfinales balanceerden de oosterburen al op het randje van de uitschakeling, maar toen wisten ze een 3-1 achterstand tegen Porto nog ruimschoots goed te maken met een 6-1 overwinning in de return. Barça zal proberen een nieuwe comeback van de ploeg van Guardiola te voorkomen.

Met een volle selectie die maar liefst 26 man telde reisde Barcelona af naar Duitsland, waar het een tegenstander aantrof die zich nog niet had neergelegd bij de uitschakeling. Aanvaller Muller verklaarde dat Bayern nog niet klaar was in het kampioenenbal en dat ze zullen proberen de schier onmogelijke taak waar te maken. Barcelona heeft er al een trainingssessie in de Allianz Arena opzitten en erna spraken trainer Enrique en Mascherano met de pers. Beiden waren vol vertrouwen en hoopten dat Barcelona zich voor de derde finale van de Champions League kan gaan opmaken in de laatste zes seizoenen.

''Wat we kunnen behalen is iets prachtigs, het spelen in een finale van de Champions League. We zullen als doen wat we moeten doen om er te geraken. We spelen om onze doelen te behalen en om de eer van onze club te verdedigen. De wedstrijd van morgen zal ons veel spanning gaan opleveren, en voor een voetballer is het een van de belangrijkste wedstrijden die er te spelen zijn. Een Europese finale is een van de hoogste dingen die je behalen kan. Dit zijn van die wedstrijd waar je als klein kind van droomt. We zullen altijd trouw aan onze stijl blijven.'' Hiermee geeft El Jefecito (de kleine chef) dus aan dat Barcelona niet achterover zal gaan leunen, maar ook in Munich de voorsprong op zal zoeken. Enrique beaamde dit.

''We hebben onze focus en zijn klaar om de wedstrijd te winnen. We zullen niet achterover leunen. Het is onmogelijk om niet vol gas te geven in een halve finale van een Champions League, en ik hoop dat er een finale bijkomt. Dat zou betekenen dat de belangrijkste nacht van mijn loopbaan nog komen moet. We weten dat we ze problemen kunnen bezorgen.'' Met deze uitgesproken aanvallende intenties van de Catalaanse zijde en de zekerheid dat Bayern alles zal gaan geven kunnen we ook vanavond weer spektakel gaan verwachten. Wat verwacht u van deze aankomende wedstrijd? Krijgen we opnieuw een geniale Messi voorgeschoteld?