Nieuws Augustus 2013

Wat een loting!

De loting voor de poulefase van de Champions League heeft FC Barcelona donderdag gekoppeld aan AC Milan, Ajax en Celtic. Een geweldige loting vanwege het Nederlandse tintje en een goede poule om door te gaan naar de achtste finales.

Voor het eerst in de geschiedenis van de Champions League spelen FC Barcelona en Ajax tegen elkaar. Waar de Amsterdammers de laatste jaren vaak tegen Real Madrid moesten duelleren, is er nu eindelijk het treffen met Barça. Voor Bojan Krkic wordt het een weerzien met zijn Catalaanse vrienden en ook voor trainer Frank de Boer is Camp Nou geen onbekend terrein. De voormalige centrale verdediger speelde vier seizoenen bij FC Barcelona.

AC Milan is het wel gewend om minimaal één keer per seizoen af te reizen naar Camp Nou. Vorig jaar maakte het team van Massimiliano Allegri het Barça nog erg lastig in de achtste finales. Na een 2-0 nederlaag in Milaan zette de blaugranas het recht in de return (4-0). De Italianen beschikken over een ervaren achterhoede en middenveld, met voorin de twee talenten Mario Balotelli en Stephan El Shaarawy.

Schots kampioen Celtic is ook geen onbekende voor de Catalanen. Afgelopen seizoen streden de twee ploegen met een ongekende historie al tegen elkaar in de poulefase. Wie herinnert zich niet hoe Celtic Park ontplofte na de 2-1 overwinning op FC Barcelona. In Camp Nou had Barça het ook moeilijk met Celtic tot Jordi Alba diep in de blessuretijd de 2-1 maakte.

Iedere club uit deze groep H heeft minimaal één keer de Europacup 1 gewonnen. FC Barcelona begint met een thuiswedstrijd tegen Ajax. Dit duel zal gespeeld worden op woensdag 18 september. Vervolgens mag het team van Martino afreizen naar Celtic Park en San Siro voor twee lastige uitwedstrijden. Laten we hopen op mooie wedstrijden!

Gerelateerd nieuws