Nieuws Januari 2022

Wedstrijd gaat door!!

De wedstrijd die Barça vanavond speelt tegen Mallorca gaat gewoon door (21.00). Ondanks alle blessures en COVID-gevallen aan, met name, de kant van Barça. Xavi ontstak in woede over dit vervelende bericht. Gelukkig zijn Lenglet en Umtiti weer van de partij.

De selectie bestaat nu uit: Ter Stegen, Piqué, Araujo, Puig, Neto, Lenglet, Luuk de Jong, Frenkie de Jong, Mingueza, Umtiti, Eric, Iñaki Peña, Nico, Jutglà, Sanz, Comas, Akhomach, Guillem, Estanis, de Vega en Mármol.

8 onervaren spelers van Barça B. Mallorca is thuis een sterke tegenstander. In een normale opstelling zou het al een hele kluif worden. En Barça moet winnen om de aansluiting met de top in stand te houden.

Ondanks de vooruitgang bij Pedri, Ansu Fati en Memphis zijn ze nog niet zo ver dat ze deel kunnen nemen aan deze wedstrijd. Hopelijk binnenkort wel. Vanwege een blessure kan Ferran Torres helaas nog niet zijn debuut maken. Sergio Busquets is geschorst.

Xavi: “de wedstrijd zou uitgesteld moeten worden. Ik mis 17 -18 spelers. Competitievervalsing! In sommige gevallen werden wedstrijden wel uitgesteld vanwege de afwezigheid van de Zuid-Amerikanen. Oneerlijk! Natuurlijk zullen we proberen een representatief elftal op te stellen. Ook Mallorca kampt met spelers met COVID-19”

In de laatste wedstrijd werd met 4-0 gewonnen van Mallorca (Vidal, Braithwaite, Jordi Alba en Leo Messi).

Elke speler zal tot zijn noppen gemotiveerd zijn om deze wedstrijd te winnen. Visca Barça!!

Foto:fcbarcelona.com