Nieuws September 2012

Wereldrecord voor Barça met online fanbase

Het Barça-gevoel blijft maar groeien. FC Barcelona draait al enige tijd mee in de online wereld van sociale netwerken met profielen op Facebook, Twitter, Google+, een eigen YouTube kanaal en Tencent Weibo, de Chinese equivalent van Twitter. In totaal bestaat de fanbase van de Catalaanse club uit zo’n 51,6 miljoen fans uit alle hoeken van de wereld, en met dit aantal van meer dan vijftig miljoen heeft FC Barcelona een wereldrecord in handen.

Dat aantal is samengesteld uit het aantal vrienden op Facebook, volgers op de Catalaanse, Spaanse, Engelse en Franse Twitter-accounts, fans op Google+ (2,1 miljoen), de abonnees van het YouTube kanaal en de Chinese fans op het Tencent Weibo netwerk (1,5 miljoen). Hiermee is Barça de toonaangevende sportclub op het gebied van Sociale Media.

Bovenop deze uitzonderlijke statistieken kreeg Barça recentelijk nog de 2012 “Social Star Award” uitgereikt voor haar omgang met sociale netwerken, en onlangs werd de website van FC Barcelona uitgeroepen tot beste website van de clubs die dit jaar aan de Champions League meedoen.

Er mag dus gerust gesteld worden dat FC Barcelona ook op het Internet haar zaakjes meer dan uitstekend voor elkaar heeft!