Nieuws Maart 2014

Wisselend succes internationals

De internationals van FC Barcelona mochten zich laten zien in de interlands die midweeks werden afgewerkt. Met wisselend succes.

Neymar toverde een geweldig optreden uit de hoge hoed. In Johannesburg scoorde de aanvaller een hattrick tegen Zuid-Afrika dat in shirts ter ere van Nelson Mandela speelde. De Brazilianen wonnen eenvoudig met 0-5, de andere treffers werden geproduceerd door Oscar (Chelsea) en Fernandinho (Manchester City). Dani Alves viel een half uur voor tijd in bij de Goddelijke Kanaries.

Argentinië speelde een matige eerste helft en een sterkere tweede helft. Lionel Messi en Javier Mascherano speelden de hele wedstrijd mee maar bleken niet bij machten om te scoren, en omdat ook hun landgenoten nalieten te scoren eindigde het duel tegen Roemenië in 0-0. Opvallend was dat Messi moest overgeven op het veld. Er zijn verder geen berichten die duiden op ziekte.

Alexis Sanchez speelde in Stuttgart de volle 90 minuten mee maar kon niet voorkomen dat Duitsland er met de overwinning vandoor ging. Mario Götze zorgde in de eerste helft voor het enige doelpunt van de wedstrijd, waar Chili minstens recht had op een gelijkspel.

Alex Song en zijn landgenoten kregen voetballes in Portugal. Aan de hand van een ontketende Cristiano Ronaldo won Portugal met maar liefst 5-1 van Kameroen.

En tot slot het affiche waar vooraf het meest van verwacht werd, het treffen tussen de twee laatste wereldkampioenen Italië en Spanje. Het duel eindigde in een 1-0 overwinning voor Spanje dankzij een doelpunt van Pedro. De aanvaller van Barça scoorde in Vicente Calderón na een combinatie met Andrés Iniesta en David Silva. Namens FC Barcelona speelde Jordi Alba, Cesc Fabregas, Iniesta, Victor Valdés, Pedro en Sergio Busquets.