Nieuws Mei 2019

Xavi gaat met pensioen.

Xavi heeft aangekondigd om na het huidige seizoen 2018/2019 waar hij speelt in Qatar zijn voetbalschoenen op te bergen en als speler met pensioen te gaan.

De recordhouder met 767 wedstrijden voor Barça, behaalde 25 titels in La Liga, Copa del Rey, Champions League, Club World Cup, Spanish Super Cup, Uefa Super Cup en met het Spaanse nationale team werd hij 2 keer Europees Kampioen en 1 keer Wereld Kampioen.

Xavi is een product van La Masia waar hij bevriend werd met zijn mentor Pep Guardiola, waarmee hij later jaren een fameus koppel vormde op het middenveld van Barça. Louis van Gaal liet hem debuteren, onder leiding van Frank Rijkaard maakte hij de grootste ontwikkeling in zijn carrière door en Pep Guardiola maakte hem een superster.

Xavi heeft als doel om in de voetsporen van Johan Cruyff en de filosofie van La Masia iets terug te geven aan het voetbal als coach, waar wellicht zijn toekomst ligt en wel : zijn team het initiatief te laten nemen, aanvallen en de bal willen hebben.

Hier kijken wij nu al naar uit.

Foto : www.fcbarcelona.com