Nieuws Maart 2015

Xavi gaat voor de 750

Zaterdag kan Xavi zijn 750e duel gaan spelen. De Catalaanse middenvelder speelde meer wedstrijden dan welke Blaugrana dan ook voor de club. Al maar liefst 17 jaar draagt Xavi het shirt van Barcelona.

Xavi reageerde zelf: “Ik was erg jong toen ik begon. Ik had heel erg geluk dat ik bij de beste club van de wereld speelde. Nu speel ik 17 jaar in het eerste team en daarvoor in de jeugd bij Barcelona. Dat is bij elkaar 25 jaar en dat maakt me trots. Ik ben ook blij dat ik niet dit seizoen weg ben gegaan en dat ik mijn wedstrijden speel en bij kan dragen aan de resultaten.

”Hij vertelde ook over hoe hij op zijn positie is gekomen: “Vroeger speelde ik als verdedigende middenvelder. Het was Rijkaard die mij in mijn huidige positie plaatste. In het begin voelde ik me niet fijn maar het werden uiteindelijk mijn beste jaren. En dit waren ook de beste jaren voor Barcelona.”