Nieuws Mei 2012

Xavi verwacht een geweldige finale

Afgelopen vrijdag gaf Xavi Hernández een interview, waarin hij vooruit keek op de finale van de Copa del Rey, welke a.s. vrijdag gespeeld wordt. In het interview waarschuwde hij dat Athletic Bilbao heel gevaarlijk is. Volgens hem is Athletic een fysiek sterke ploeg die 90 minuten druk naar voren kunnen geven, zo looft hij Llorente, omdat hij nooit stopt. De aanvoerder, omdat Puyol afwezig is, verwacht dat de bekerfinale een fantastische wedstrijd zal worden.

Ook sprak Xavi over de afwezigheid van enkele verdedigers, zo ontbreken Puyol, Abidal en Alves. Volgens de middenvelder is dat een groot verlies, maar heeft Barça toch nog een paar goede spelers achter de hand. “Adriano speelt spectaculair voetbal, Montoya is goed genoeg om te spelen in een finale en Mascherano en Piqué zijn in vorm”, waren zijn worden. Xavi en zijn medespelers kijken uit naar de finale in het Vicente Calderón.

In de kranten in Spanje gaan geruchten over de verslechterde relatie tussen Tito en Guardiola. Xavi weet wel waar deze geruchten vandaan komen. Volgens hem hebben die te maken omdat er op dit moment weinig wedstrijden worden gespeeld en dat de kranten toch gevuld moeten worden en daarom worden de pagina’s gevuld met dit soort geruchten. Maar Xavi weet zeker dat er de relatie tussen Guardiola en Tito uitstekend is en dat de spelers en staf zich maar op één ding concentreren en dat is de finale.

Over de aanstelling van de nieuwe hoofdcoach zei Xavi: “Tito is een zeer gerespecteerd iemand onder de spelers. Hij ziet veel van voetbal en heeft een passie voor het spel. Hij kent de plaats en hij had ok een belangrijke rol in de successen van de afgelopen vier jaar. Hij is de minst drastische verandering en daarom de juiste keuze.