Nieuws April 2011

Zubi verlengt contract tot 2013

FC Barcelona heft gebruik gemaakt van de optie tot automatische contractvernieuwing van de technische directeur van de club, Andoni Zubizarreta, voor de twee volgende seizoenen tot 30 juni 2013. In het huidige contract staat dat de club op elk moment vóór 15 juni 2011 voor een contractverlenging kon kiezen.

Naar aanleiding van dit nieuws sprak Andoni Zubizarreta met Barça TV en de website van de club over de nieuwe overeenkomst en toonde Zubi zijn blijdschap over zijn cotnractverlenging: “Het is niet gemakkelijk om een oordeel te vellen over een contractverlenging. Ik heb het geluk gehad dat ik hier sinds afgelopen juli ben en dat ik het werk van Txiki heb overgenomen. Ik ben erg blij dat ik hier ben en gelukkig met wat me in de toekomst te wachten staat. De uitdaging is veeleisend, maar heel aantrekkelijk.” Over de voor- en nadelen van zijn baan zei Zubi: “De blessures, en vooral Abidals geval, zijn erg zwaar; daarentegen zijn er teveel mooie moment om te noemen.”

Zubi legde uit wat zijn baan zal inhouden de aankomende twee seizoenen: “In het professionele voetbal moet het doel zijn om competitief te blijven, trouw te zijn aan onze stijl, en die tevens ontwikkelen, waarbij de professionele teams alle faciliteiten moeten krijgen die ze nodig hebben. Volgend seizoen hebben we de nieuwe Masía en met alle faciliteiten die we nu hebben (Ciutat Esportiva Joan Gamper) moeten we in staat zijn om coördinaties te creëren om het project te helpen zich te ontwikkelen.”

Andoni liet zich tevens uit over de wedstrijd van afgelopen zaterdag in Madrid: “Ik ben heel blij met de indruk die we hebben achtergelaten, want we bleven trouw aan onze eigen stijl in een erg intense wedstrijd waarin veel overtredingen vielen. Vanaf het moment dat ze op 1-0 achterstand kwamen, beriep Madrid zich op heel haar geschiedenis en traditie, maar het gelijkspel brengt ons dichter naar de titel.”

Wat betreft de bekerfinale aanstaande woensdag denkt Zubi: “Een finale is een op zichzelf staande wedstrijd en het komt allemaal aan op kleine dingen. We moeten in staat zijn om situaties te creëren zodat die kleine dingen juist gebeuren. De twee teams kennen elkaar goed en degenen die zich aan hun wedstrijdstrategie kunnen houden zal de boventoon voeren.”