Nieuws April 2020

21 jaar!!

Vandaag, precies 21 jaar geleden, werd de fanclub opgericht door drie vrienden. De initiatiefnemers van toen, heel bijzonder ook nu nog actief binnen de fanclub, zijn: éminence grise Peter Goedbloed (voorzitter), penningmeester Johan Wouterse en, destijds secretaris, Cor van Kroonenburg. Cor is er, door persoonlijke omstandigheden, een poosje tussenuit geweest, maar een tijdje terug maakte hij zijn come back als enthousiaste newsposter.

De meeste 'relaties' binnen de fanclub zijn overigens van lange duur, getuige het feit dat medebestuursleden Henk van der Tas (hoofd- en eindredacteur van het magazine) en Marieke Wildenberg (bestuurslid Evenementen en thans ook secretaris) ook al lange tijd onderdeel uitmaken van het fanclubbestuur. Henk al sinds januari 2002 en Marieke sinds mei 2010. Hetzelfde geldt natuurlijk voor veel van onze redactieleden en andere vrijwilligers en voor heel veel leden!

De afgelopen 21 jaar hebben we fantastische voetbaljaren meegemaakt met een ongekend aantal geweldige en grote prijzen, maar we hebben ook dieptepunten doorstaan met o.a. de crises van 2008 en 2012. En nu hebben we dan te maken met de gevolgen het Corona-virus.

Met de fanclub zijn we op weg naar de 25 jaar en die willen we ook zeker volmaken! We roepen alle leden dan ook op om solidair te zijn en ons te blijven steunen door nu lid te blijven van onze buitengewoon bijzondere Barça-familie! Hoe lastig ook op dit moment, deze Corona-crisis is van voorbijgaande aard en erna zullen wij en onze coole Catalaanse Club er sterker uitkomen dan ooit tevoren!!

Stay safe and (please) keep supporting us!!!

Gerelateerd nieuws