Nieuws Februari 2015

300 competitiewedstrijden voor Messi

De wedstrijd tegen Levante van afgelopen weekend markeerde Leo Messi’s driehonderdste wedstrijd in La Liga. De Argentijn vierde dat in stijl: in de 5-0 zege scoorde hij een hattrick. Deze drie goals brengen zijn doelpuntenaantal in de competitie naar 269, een gemiddelde van 0.89 goals per wedstrijd.

Messi is al de topscoorder aller tijden in de Spaanse competitie, toen hij afgelopen november het voormalige record van Telmo Zarra (252 doelpunten) verbrak. Sindsdien heeft Leo in elke wedstrijd in Camp Nou weten te scoren, maar liefst zeventien goals in tien wedstrijden. Dat zou hij aankomend weekend, met de thuiswedstrijd tegen Málaga, nog verder kunnen opschroeven.

Afgelopen weekend schaarde Messi zich tevens bij de kleine groep spelers die het Barça-shirt driehonderd keer droegen in officiële wedstrijden. Alleen zijn collega’s Xavi Hernández (491) en Andrés Iniesta (351) hebben die mijlpaal bereikt. Dani Alves (205) en Sergio Busquets (201) staan respectievelijk vierde en vijfde op de ranglijst van Barça-spelers met de meeste wedstrijden voor het team.