Nieuws December 2015

Riante bonus voor alle spelers

Met het winnen van het WK voor clubteams heeft FC Barcelona 4,5 miljoen aan prijzengeld mogen bijschrijven op de rekening.

Dit bedrag is echter niet voor de club zelf maar mogen de spelers onderling verdelen, hierdoor gaan de spelers financieel er behoorlijk op vooruit.
Elke speler krijgt met de kerstdagen 200.000 euro overgemaakt, alleen Alex Vidal en Arda Turan krijgen dat bedrag niet,  zij namen niet deel aan het WK.

Dit bedrag komt bovenop de bekendmaking eerder dit jaar.
Toen werd bekend dat de selectie met het winnen van de treble ongeveer 50 miljoen euro mocht verdelen.
Daarnaast hebben enkele ook een clausule in hun contract opgenomen waardoor er nog eens 8 miljoen euro bijgeschreven zou worden.

Voorzitter Josep Bartomeu gaf in de eindejaarscijfers al aan dat de bedragen binnen de begroting passen. De Catalanen zullen alleen vanwege de fairplay-regels in januari wel iets minder te besteden hebben.