Nieuws September 2013

Afellay en Cuenca bij de selectie

Twee spelers die vorig seizoen zijn verhuurd, te weten Ibrahim Afellay en Isaac Cuenca zijn toegevoegd aan de selectie van Barça. Beide spelers zijn herstellende van een blessure.

Ibrahim Affelay heeft een langdurige spierblessure aan zijn rechterdij en is hieraan geopereerd. De oud speler van PSV heeft nummer 19 toegewezen gekregen bij de Blaugrana’s. De Nederlandse buitenspeler werd vorig seizoen verhuurd aan het Duitse Schalke 04, waar hij in tien wedstrijden twee maal wist te scoren.

Isaac Cuenca is met nummer 23 opgenomen in de selectie. De Catalaan is herstellende van een kraakbeen operatie. De medische staf van FC Barcelona verwacht dat dit herstel twee maanden in beslag neemt. De buitenspeler was vorig seizoen na de winterstop verhuurd aan Ajax om wedstrijdritme op te doen na zijn beenbreuk. De jonge buitenspeler kwam in de Amsterdamse hoofdmacht tot vijf wedstrijden waarin hij niet wist te scoren.